23 d’abril 2009

Els matins radiofònics


S'han fet públics uns nous resultats de l'EGM i ja no es pot amagar que Catalunya Ràdio està perdent la batalla contra RAC1. Per primera vegada des de que escolto la ràdio, Catalunya Ràdio ha perdut la franja dels matins. No és que en Jordi Basté m'apassioni, però reconec que el seu programa té unes qualitats que a El Matí de Catalunya Ràdio li manca: dinamisme i les idees clares. La Neus Bonet arrecava amb uns hàndicaps importants: haver de substituir el locutor estrella de la cadena (que tenia una audiència molt fidelitzada i un lideratge indiscutible), que a més havia marxat barallat amb la direcció de Catalunya Ràdio (cosa que va posar a part dels seus oïents en contra de l'emissora), capitanejar el programa emblema de l'emissora i, a més, en una franja horària molt llaminera on la competència és extrema. Malgrat tot, el programa es podia haver tirat endevant amb convicció o sense ella. Jo encara m'escolto el programa una estona mentre esmorzo i, la veritat, se'm fa avorrit. Tinc la sensensació que s'ha apostat per una política de mínims comuns denominadors que n'ha matat l'esperit. Algunes noves seccions vaig veure clar des del primer dia que no funcionarien (encara fan aquella on la gent truca per intercanviar cursets?), els blocs de notícies són molt monòtons, tant pels continguts com per les formes, i no parlem ja de les tertúlies (la veritat és que vaig quedar tip de tertúlies radiofòniques de qualsevol mena fa anys; en concret durant els mesos anteriors al referèndum de l'Estatut). El resultat, després d'aquests mesos, ha estat clar: l'audiència del programa s'ha enfonsat. Escoltarem la Neus Bonet presentant el matí de Catalunya Ràdio la propera temporada?